Uchwała NR 1211/23 Rady Miasta Torunia z dnia 23 listopada 2023r. w sprawie nadania statutu Toruńskiemu Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
statut zmianaUchwała NR 1009/23 Rady Miasta Torunia z dnia 26 stycznia 2023 Zmiana statusu pdf
statut zmianaUchwała NR 973/22 Rady Miasta Torunia z dnia 17 listopada 2022 Zmiana statusu pdf
statut zmianaUchwała NR 598/21 Rady Miasta Torunia z dnia 18 marca 2021 Zmiana statusu pdf
Uchwała NR 174/19 Rady Miasta Torunia z dnia 25 lipca 2019 Zmiana statusu pdf
Uchwała NR 102/19 Rady Miasta Torunia z dnia 11 kwietnia 2019 Zmiana statusu pdf
Uchwała NR 881/18 Rady Miasta Torunia z dnia 21 czerwca 2018 Zmiana statutu pdf
Uchwała NR 498/16 Rady Miasta Torunia z dnia 15 grudnia 2016 Zmiana statutu pdf
Uchwała NR 387/16 Rady Miasta Torunia z dnia 8 września 2016 Statut pdf
Zarządzenie nr 177 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 26.07.2023r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 264 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 20.10.2021r. w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 26 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 29.01.2020r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 245 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 7.08.2019r. w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 159 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 5.06.2019r. w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 134 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 15.05.2019r. w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 115 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 17.04.2019r. w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 244 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 25.07.2018r. w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Zarządzenie nr 417 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 28.12.2016r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie pdf
Kodeks etyki pdf
Do zadań Działu Świadczeń Rodzinnych należy w szczególności:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania zasiłku rodzinnego i przysługujących do niego dodatków z tytułu:
- urodzenia dziecka,
- opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
- samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku
dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania, - samotnego wychowywania dziecka,
- kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego,
- rozpoczęcia roku szkolnego,
- podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczeń opiekuńczych;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie zasiłku dla opiekuna;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia dziecka;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie przyznania świadczenia rodzicielskiego;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, o którym mowa w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin “Za życiem“;
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach wyszczególnionych w pkt 1-6;
- sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczeń realizowanych przez Dział Świadczeń Rodzinnych;
- gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących osób uprawnionych
do składania wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, zasiłków
dla opiekuna i jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, o którym mowa w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin “Za życiem“, a także członków ich rodzin; - przygotowywanie i wydawanie odpowiednich formularzy wniosków
w zakresie świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekuna i jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, o którym mowa w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin “Za życiem“; - prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania
i wypłacania świadczeń realizowanych przez Dział Świadczeń Rodzinnych; - wspomaganie Działu Finansowo- Księgowego w zakresie weryfikacji sporządzania list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekuna i jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, o którym mowa w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin “Za życiem“;
- przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań.
Do zadań Działu Świadczeń Alimentacyjnych w szczególności należy:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń
z funduszu alimentacyjnego; - weryfikacja wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
- przygotowywanie projektów decyzji o przyznaniu świadczeń alimentacyjnych;
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w prowadzonych postępowaniach;
- przygotowywanie i udzielanie komornikom informacji istotnych
dla skuteczności egzekucji; - udzielanie informacji świadczeniobiorcom o przysługujących im prawach;
- współpraca z instytucjami samorządowymi i państwowymi w zakresie pozyskiwania informacji o dłużnikach alimentacyjnych;
- prowadzenie całokształtu postępowań wobec dłużników alimentacyjnych m.in.: przygotowywanie wniosków o ściganie za przestępstwo niealimentacji, kierowanie wniosków o zatrzymanie i zwrot prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego, przekazywanie informacji gospodarczej o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego do biur informacji gospodarczej;
- przygotowywanie i wydawanie formularzy wniosków w zakresie świadczeń
z funduszu alimentacyjnego i przygotowywanie formularzy w zakresie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych; - prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania
i wypłacania świadczeń alimentacyjnych; - przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;
- wspomaganie Działu Finansowo-Księgowego w zakresie weryfikacji i sporządzania list wypłat świadczeń alimentacyjnych;
- sporządzanie zaświadczeń w zakresie realizowanych zadań,
- prowadzenie postępowań w sprawie przyznania Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie Karty Dużej Rodziny oraz Toruńskiej Karty Dużej Rodziny;
- udzielanie informacji na temat zasad przyznawania kart;
- wydawanie decyzji administracyjnych w przypadku odmowy wydania kart;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji programów;
- współpraca z koordynatorem programu „Rodzina Razem Toruń dla Pokoleń”.
Do Działu Świadczeń Mieszkaniowych w szczególności należy:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawach dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych oraz dopłat czynszowych;
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;
- kontrola i weryfikacja złożonych wniosków;
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w sprawach dodatków mieszkaniowych i odbieranie oświadczeń majątkowych od wnioskodawców;
- prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania
i wypłacania dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych oraz dopłat czynszowych; - współpraca z właściwymi podmiotami w zakresie przekazywania informacji
o:- wypłacanych dodatkach mieszkaniowych,
- wypłacanych dopłatach czynszowych oraz innych informacji mających wpływ na prawo do tych dopłat,
- przygotowywanie danych do sprawozdań z zakresu realizowanych zadań;
- wspomaganie Działu Finansowo-Księgowego w zakresie weryfikacji
i sporządzania list wypłat dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych oraz dopłat czynszowych; - sporządzanie zaświadczeń na wniosek klienta w zakresie realizowanych zadań.
Do zadań Działu Toruńskich Programów Wsparcia należy w szczególności:
- w zakresie realizacji zadania związanego z wypłatą świadczenia „dobry start” oraz świadczenia w ramach programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie ustalenia prawa
do świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia i zwrotu nienależnie pobranych świadczeń „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci
z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością mieszkających
na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - udzielanie informacji świadczeniobiorcom o trybie postępowania w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci
z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - sporządzanie zaświadczeń w zakresie świadczenia „dobry start” oraz świadczenia
z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących osób uprawnionych do składania wniosków o przyznanie świadczenia dobry start oraz beneficjentów świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością mieszkających
na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - przygotowywanie i udostępnianie formularzy wniosków o ustalenie prawa
do świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - prowadzenie rejestru aktów prawnych regulujących zasady przyznawania
i wypłacania świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci
z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - wspomaganie Działu Finansowo-Księgowego w zakresie weryfikacji
i sporządzania list wypłat świadczenia „dobry start” oraz świadczenia z programu „POMAGAMY” – Toruński program wsparcia rodzin wychowujących dzieci
z niepełnosprawnością mieszkających na terenie Gminy Miasta Toruń, na lata 2019-2023”, - przygotowywanie danych do sprawozdawczości z realizowanych zadań;
Do zadań zadań Działu należy również:
- koordynacja wypłat świadczeń wychowawczych i rodzinnych,
- współpraca z właściwym organem administracji publicznej, w przypadku przebywania osób uprawnionych do świadczeń oraz członków ich rodzin, w granicach UE, EOG, Konfederacji Szwajcarskiej lub innych krajów, z którymi wiążą Polskę umowy dwustronne.