JAK UZYSKAĆ DODATEK MIESZKANIOWY?
NALEŻY SPEŁNIĆ JEDNOCZEŚNIE NASTĘPUJĄCE WARUNKI:
- posiadać tytuł prawny do zajmowanego lokalu: umowę najmu lub umowę podnajmu lub umowę użyczenia lub akt własności lub spółdzielcze prawo do lokalu albo wyrok sądu uprawniający do lokalu socjalnego,
- spełniać kryterium dochodowe*, które wynosi:
- 2 862,19 zł – gospodarstwo jednoosobowe,
- 2 146,64 zł – gospodarstwo wieloosobowe
*dochód w rozumieniu art.3 ust. 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- spełniać normy powierzchni użytkowej :
1 osoba – 45,5 m²
2 osoby – 52 m²
3 osoby – 58,5 m²
4 osoby – 71,5 m²
5 osób – 84,5 m².
Jeżeli spełnione są powyższe warunki należy:
- udać się z „wnioskiem o przyznanie dodatku mieszkaniowego” do zarządcy (administratora) domu w celu potwierdzenia danych na wniosku oraz otrzymania wydruku opłat czynszowych za miesiąc, poprzedzający miesiąc, w którym składa się wniosek.
Poza wnioskiem zarządca domu wypełnia także druk „informacja” oraz „kartę lokalu”.
- złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego w Toruńskim Centrum Świadczeń Rodzinie w Toruniu. Wraz z wnioskiem dostarczyć kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do zajmowanego lokalu.
- Udokumentować dochody rodziny za trzy pełne miesiące kalendarzowe poprzedzające miesiąc, w którym składa się wniosek.
Dochodem jest m.in.: wynagrodzenie za pracę, emerytura, renta, dochód uzyskany w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej, świadczenia alimentacyjne, stypendia, zasiłki dla bezrobotnych, ulga prorodzinna. Świadczenie 800+ oraz 13 i 14 emerytura nie są dochodem przy ubieganiu się o dodatek mieszkaniowy.
- Osoby opłacające indywidualne rachunki za wodę bezpośrednio do Toruńskich Wodociągów lub/i rachunki za energię cieplną do Cergii – dostarczyć fakturę za ostatni okres rozliczeniowy.
Informujemy, że w trakcie przyjmowania wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego mogą pojawić się nowe okoliczności, które będą wymagały dostarczenia dodatkowych dokumentów.