W dniu 6 kwietnia nastąpi zamknięcie jednostki na bezpośrednią obsługę interesantów.
Z uwagi na obowiązujący na terenie kraju stan epidemii z Toruńskim Centrum Świadczeń Rodzinie można kontaktować się wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonów, poczty.
W siedzibie Centrum przy ul. Batorego 38/40 można jedynie pobrać druki i oraz zostawić korespondencję papierową poprzez wrzucenie dokumentów do specjalnej urny podawczej (w holu na parterze w godzinach od 7:30 do 15:00). UWAGA: Dokumenty należy wypełnić w domu. Druki wniosków i oświadczeń są dostępne również na naszej stronie internetowej pod adresem: https://tcsr.torun.pl/wnioski_kafelki/.
Sposoby załatwiania spraw realizowanych przez TCŚR:
- świadczenie wychowawcze “500 plus” – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenie wychowawcze można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS, ePUAP oraz bankowości elektronicznej.
Na złożenie wniosku są aż 3 miesiące od dnia urodzenia dziecka. Złożenie wniosku w tym czasie gwarantuje przyznanie świadczenia z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 88; - świadczenia rodzinne – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
Terminy:
– tzw. becikowe, czyli jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka – 1 rok od urodzenia dziecka,
– świadczenie rodzicielskie (czyli tzw. “macierzyński”) – 3 miesiące od urodzenia dziecka,
– świadczenia uzależnione od niepełnosprawności (zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia opiekuńcze, dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego) – 3 miesiące od wydania orzeczenia o niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
– jednorazowe świadczenie z ustawy “Za życiem” – 1 rok od urodzenia dziecka,
– zasiłek rodzinny – jest przyznawany od miesiąca złożenia wniosku.
Złożenie wniosków w tych terminach gwarantuje w przypadku przyznania prawa do świadczeń ich wypłatę wraz z wyrównaniem.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 52; - świadczenia alimentacyjne i postępowanie wobec dłużników – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 79 lub (56) 611 79 80, - świadczenia z programu “Pomagamy” – prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 89 54; - dodatki mieszkaniowe, energetyczne i dopłaty czynszowe – prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 71. - Karty Dużej Rodziny – wnioski o wydanie kart można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
Inne informacje w tych sprawach otrzymacie Państwo pod numerami (56) 611 79 83 lub (56) 611 79 79; - zaświadczenia – prosimy klientów o telefoniczne składanie wniosków o wydanie zaświadczenia pod numerem (56) 611 79 50, następnie wysyłamy zaświadczenie pocztą na adres wskazany przez klienta;
- w pozostałych sprawach prosimy dzwonić na centralę pod numer (56) 611 79 50. Pracownik dyżurujący pod tym numerem przełączy do odpowiedniego pracownika zajmującego się Państwa sprawą.
Skorzystanie z platformy ePUAP oraz portalu Emp@tia możliwe jest dla posiadaczy profilu zaufanego. Wiele banków oferuje możliwość założenia profilu zaufanego w ramach bankowości elektronicznej, co można wykonać bez wychodzenia z domu.