Od 17 marca obowiązują nowe zasady funkcjonowania jednostki.
W trosce o minimalizowanie źródeł zakażenia koronawirusem zmieniamy sposób komunikacji z klientem, a mianowicie w przypadku większości spraw realizowanych przez Centrum można je załatwić jedynie drogą elektroniczną, przez telefon lub pocztą.
W poniższych sprawach niezbędny jest Państwa kontakt osobisty z Toruńskim Centrum, ale wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się na termin przez telefon (numer kontaktowy: (56) 611 89 55) lub stronę internetową (adres: https://tcsr.torun.pl/kontakt/):
- odbiór i aktywacja karty przedpłaconej i złożenie deklaracji dot. numeru karty, na który wysyłamy świadczenia – tylko osoby które otrzymały od nas informację o utracie ważności karty i nie mają innego numeru rachunku bankowego na który możemy przekazać świadczenia;
- poprawienie wniosku o świadczenia – tylko osoby, które otrzymały wezwania w tej sprawie;
- przeprowadzenie wywiadu z dłużnikiem alimentacyjnym i odebranie oświadczenia majątkowego;
- odbiór osobisty tradycyjnych (plastikowych) Kart Dużej Rodziny.
W pozostałych sprawach, wnioski i dokumenty prosimy składać za pomocą poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej:
- świadczenie wychowawcze “500 plus” – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenie wychowawcze można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS, ePUAP oraz bankowości elektronicznej.
Na złożenie wniosku jest aż 3 miesiące od urodzenia dziecka. Złożenie wniosku w tym czasie gwarantuje przyznanie świadczenia z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 88; - świadczenia rodzinne – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
Terminy:
– tzw. becikowe, czyli jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka – 1 rok od urodzenia dziecka,
– świadczenie rodzicielskie (czyli tzw. “macierzyński”) – 3 miesiące od urodzenia dziecka,
– świadczenia uzależnione od niepełnosprawności (zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia opiekuńcze, dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia się dziecka) – 3 miesiące od wydania orzeczenia o niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
– jednorazowe świadczenie z ustawy “Za życiem” – 1 rok od urodzenia dziecka,
– zasiłek rodzinny – jest przyznawany od miesiąca złożenia wniosku.
Złożenie wniosków w tych terminach gwarantuje w przypadku przyznania prawa do świadczeń ich wypłatę wraz z wyrównaniem.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 52;
- świadczenia alimentacyjne – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 79, - świadczenia z programu “Pomagamy” – prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 89 54; - dodatki mieszkaniowe, energetyczne i dopłaty czynszowe – prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
- W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy o kontakt pod numerem: (56) 611 79 71.
- Karty Dużej Rodziny – wnioski o wydanie kart można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
Inne informacje w tych sprawach otrzymacie Państwo pod numerami (56) 611 79 83 lub (56) 611 79 79; - zaświadczenia – prosimy klientów o telefoniczne składanie wniosków o wydanie zaświadczenia pod numerem (56) 611 79 50, następnie wysyłamy zaświadczenie pocztą na adres wskazany przez klienta;
- w innych sprawach prosimy dzwonić na centralę pod numer (56) 611 79 50, przez którą zostaniecie Państwo połączeni do odpowiednich pracowników.
Z osobami które otrzymały od nas pisma, wezwania – skontaktujemy się w ciągu najbliższych dni. Terminy do dostarczenia dokumentów zostaną wydłużone – klienci otrzymają pisma w tej sprawie.
Skorzystanie z platformy ePUAP oraz portalu Emp@tia możliwe jest dla posiadaczy profilu zaufanego. Wiele banków oferuje możliwość założenia profilu zaufanego w ramach bankowości elektronicznej, co można wykonać bez wychodzenia z domu.
W siedzibie Centrum przy ul. Batorego można zostawić korespondencję papierową poprzez wrzucenie dokumentów do specjalnej urny podawczej (w holu na parterze w godzinach od 7:30 do 15:00). Dokumenty należy wypełnić w domu.
Poniżej publikujemy wzory oświadczeń składanych w sprawach świadczeń realizowanych przez tut. Centrum: