Koronawirus- komunikat w sprawie funkcjonowania Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie

Szanowni Państwo,

Biorąc pod uwagę środki ostrożności mające na celu zahamowanie rozprzestrzeniania się chorób zalecamy, by nasi klienci skorzystali z innych, niż bezpośrednie sposobów, załatwiania spraw w tut. Centrum, tj. za pośrednictwem:

  • platformy ePUAP,
  • portalu Emp@tia,
  • poczty tradycyjnej,
  • bankowości elektronicznej – tylko dla świadczeń wychowawczych – 500 plus.

Skorzystanie z platformy ePUAP oraz portalu Emp@tia możliwe jest dla posiadaczy profilu zaufanego. Wiele banków oferuje możliwość założenia profilu zaufanego w ramach bankowości elektronicznej, co można wykonać bez wychodzenia z domu.

W poniższych sprawach niezbędny jest Państwa kontakt osobisty z Toruńskim Centrum:

  1. odbiór i aktywacja karty przedpłaconej i złożenie deklaracji dot. numeru karty, na który wysyłamy świadczenia – tylko osoby które otrzymały od nas informację o utracie ważności karty i nie mają innego numeru rachunku bankowego na który możemy przekazać świadczenia;
  2. poprawienie wniosku o świadczenia – w przypadku otrzymania wezwania w tej sprawie;
  3. przeprowadzenie wywiadu z dłużnikiem alimentacyjnym i odebranie oświadczenia majątkowego;
  4. odbiór osobisty tradycyjnych (plastikowych) Kart Dużej Rodziny.

W pozostałych sprawach, wnioski i dokumenty prosimy składać za pomocą poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej:

  • świadczenie wychowawcze „500 plus” – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenie wychowawcze można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS, ePUAP oraz bankowości elektronicznej. Na złożenie wniosku jest aż 3 miesiące od urodzenia dziecka. Złożenie wniosku w tym czasie gwarantuje przyznanie świadczenia z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka.
    W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 88;
  • świadczenia rodzinne – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
    Terminy:
    – tzw. becikowe, czyli jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka – 1 rok od urodzenia dziecka,
    – świadczenie rodzicielskie (czyli tzw. „macierzyński”) – 3 miesiące od urodzenia dziecka,
    – świadczenia uzależnione od niepełnosprawności (zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia opiekuńcze, dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia się dziecka) – 3 miesiące od wydania orzeczenia o niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
    – jednorazowe świadczenie z ustawy „Za życiem” – 1 rok od urodzenia dziecka,
    – zasiłek rodzinny – jest przyznawany od miesiąca złożenia wniosku.
    Złożenie wniosków w tych terminach gwarantuje w przypadku przyznania prawa do świadczeń ich wypłatę wraz z wyrównaniem.
    W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 52;
  • świadczenia alimentacyjne – prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
    W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 79, 
  • świadczenia z programu „Pomagamy” – prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
    W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 89 54;
  • dodatki mieszkaniowe, energetyczne i dopłaty czynszowe – prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
  • W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 71.
  • Karty Dużej Rodziny – wnioski o wydanie kart można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
    Inne informacje w tych sprawach otrzymacie Państwo pod numerami  (56) 611 79 83 lub (56) 611 79 79;
  • zaświadczenia – prosimy klientów o telefoniczne składanie wniosków o wydanie zaświadczenia pod numerem (56) 611 79 50, następnie wysyłamy zaświadczenie pocztą na adres wskazany przez klienta;
  • w innych sprawach prosimy dzwonić na centralę pod numer (56) 611 79 50, przez którą zostaniecie Państwo połączeni do odpowiednich pracowników.
    Z osobami które otrzymały od nas pisma, wezwania – skontaktujemy się  w ciągu najbliższych dni. Terminy do dostarczenia dokumentów zostaną wydłużone – klienci otrzymają pisma w tej sprawie.