Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://tcsr.torun.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Linki do dokumentów nie informują o typie i rozmiarze pliku.
  • Niektóre elementy strony nie są dostępne przy korzystaniu wyłącznie z klawiatury.
  • Mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    -pochodzą z różnych źródeł,
    -opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    -posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. skany dokumentów,
    -opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiaturowe

  • Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Nowacka – mailowo dostepnosc.cyfrowa@tcsr.torun.pl lub telefonicznie 56 611 79 85.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Batorego 38/40

Batorego 38/40
87-100 Toruń
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking ogólnodostępny, usytuowany za budynkiem.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
Przestrzeń za wejściem
  • Wejście z przedsionkiem, obszerny hol, punkt informacyjny.
  • Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w Na każdej kondygnacji. i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się Parter budynku.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie
  • Winda znajduje się poza budynkiem
  • Przy wjeździe na teren parceli, po prawej stronie budynku.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Oznaczenia są kontrastowe.
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Parter budynku.
  • Drzwi musisz otworzyć kluczem.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.

Grudziądzka 159B

Grudziądzka 159B
87-100 Toruń
Parking
  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking ogólnodostępny, usytuowany przed budynkiem.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
Przestrzeń za wejściem
  • Wejście z przedsionkiem prowadzące do korytarza rozdzielającego budynek. Lokalizacja nie jest przeznaczona do obsługi klienta.
Ciągi poziome
  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
Pomieszczenia
  • Wszystkie pomieszczenia są dostępne dla osób na wózkach.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w terminie indywidualnie ustalonym, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby.